Na prodej Jaguar E Type 3.8 roadster v perfektním stavu
vyroben 15.11. 1963, export do USA 26.11. 1963. Zakoupeno do Německa 1988, provedena rozsáhlá renovace zdokumentovaná znaleckým posudkem. Od roku 1992 je vedena k vozu podrobná dokumentace o údržbě a zprávy TÜV. JDHT certifikát a originály TP. Za 31 let v Německu vůz vystřídal dva velmi pečlivé majitele, posledního měl patnáct let. Od roku 1992 najeto dobře doložitelných pouhých 15 326 km.
Zakoupil jsem v září 2023, rozsáhlá renovace dle současných standardů 2023-2024 nákladem € 38 000,- za díly a cca 400 hod. vlastní práce. Výsledkem je spolehlivé auto s bezpečnými jízdními vlastnostmi, výkonným motorem a brzdami. Podrobný rozpis provedených prací a výběr fotodokumentace viz níže.
Auto je přihlášeno na veteránských RZ, STK platná do roku 2029.
Cena na dotaz
Stav nájezdu dle znaleckého posudku z roku 1992 a zpráv TÜV
| Rok | Nájezd (mls) | Poznámka |
|
1992 | 17 655 | dovoz z USA
|
|
1998 | 20 100 |
|
|
1999 | 20 853 |
|
|
2000 | 21 976 |
|
|
2001 | 22 288 |
|
|
2002 | 22 867 |
|
|
2004 | 23 892 |
|
|
2010 | 25 411 |
|
|
2012 | 25 714 |
|
|
2016 | 26 125 |
|
|
2021 | 26 828 |
|
|
2023 | 27 234 |
|
|
2023 | 27 391 | září - koupeno
|
Od roku 1992 do 2023 najeto v Německu celkem 9 579 mls = 15 326 km.
První přihlášení v Německu 6. 5. 1988 Berlin, dále 19. 5. 1989 Nürnberg a 1. 10. 1998 Neustadt/Aisch. Poslední majitel měl tedy auto 15 let.
Od září 2023 CZ Borovany.
E Type 3.8 - restaurování 2023-2024
Interier:
- Nová střecha a kryt střechy mohair
- Nová sada trim v kufru
- Hliníkový trim přístrojová deska, radio a tunel
- Nové kostry sedaček
- čalounění interieru – Aldridge
- Podlepení čalounění tlumícím izolačním materiálem
- Glove box, sada kartonových panelů pod přístrojovkou
- Chromové kryty reproduktorů
- Bezpečnostní pásy
Elektrika:
- Nové svazky, upgrade systému
- Nová relé Lucas, pojistkové skříňky, generátor otáčkoměru
- LED osvětlení přístrojové desky, blinkry, brzdová světla
- Konverze kostra negativ, Lightweight alternátor Denso50 A, voltmetr místo ampermetru
- Nové vypínače, nová koncovka propojení do kapoty, nový terminál v kapotě, nový hlavní terminál
- Nové paraboly, keramické konektory žárovek, žárovky H4, nové klaksony, Baterie Banner 60 Ah s vypínačem, radio Becker Mexico, nové reproduktory Pioneer
Chlazení:
- Hliníkový chladič s integrovaným ventilátorem, hliníková expansní nádoba, elektronické čidlo a spínač Revotec, silikonové hadice, nová ochranná mřížka v kapotě před chladičem, čidlo teploměru
- Nové nerez trubky topení, radiator topení, uzavírací ventil topení
Motor:
- Komplet revize, generálka hlavy, kompozitní těsnění hlavy
- Lehčený Alu setrvačník, nová spojka 9,5´´ diaphragm type, nový hlavní a pomocný válec, nové vedení hydrauliky- trubky Cunifer a oplétané flexi hadice Goodridge.
- Přední torzní tlumič kmitů kliky plněný silikonem RBR
- Magnesiové řemenice, Micro-V plochý řemen
- Hliníková vodní pumpa RBR
- 123 elektronické zapalování + Moroso zapalovací kabely, cívka Lucas DLB105, svíčky NGK BP6EY, výměna mrazovek a jejich zajištění proti vypadnutí
- Hi-Torque starter
- Revize karburátorů, nové volnoběžné ventily, těsnění, upgrade rozvodu benzínu
- Nový domeček a vývod termostatu, termostat, zesílené silentbloky uchycení motoru RBR, nový střední úchyt s polyuretanovými vložkami
- Nové emailované svody výfuku, nový sportovní výfuk nerez "Straight Thru", závěsy výfuku
- Upravená hlava olejového filtru, nový zesílený přetlakový ventil
- Konverze hlavy olejového filtru s adaptérem pro šroubovací typ filtru
- Rozvod tlakového oleje do vaček nerezové oplétané hadice Goodridge
Převodovka:
- Montáž pozdějšího plně synchronizovaného typu, nový zadní úchyt polyurethan, speedo angle drive, kabel náhonu tachometru. Olej Castrol 75W-90, tepelný štít
- Nové křížové klouby GKN a vyvážení kardanu
Diferenciál:
-
Kompletní repase Rob Beere Olej Castrol LS 75W-130
Přední náprava:
- Tlumiče Girling, torsní tyče 0.865 Rob Beere, Stabilisátor 1´´ Rob Beere
- Uložení ramen,stabilisátoru a tlumičů polyurethan
- Nová ložiska, dvojkřídlé matice kol, pneu Vredestein Classic
- Seřizovací reakční deska torzních tyčí RBR
- Spodní čepy Lemforder – sealed type, horní čepy standard Jaguar. Speciální osy horních ramen umožňující snadné seřízení odklonu. Speciální sada návleků pro zesílení přední osy a trvalé nastavení přesné vůle ložisek.
Řízení:
-
Nový volant a hliníková nába, repase horního sloupku, nová teflonová ložiska místo filcových, horní a dolní křížový kloub. Revize hřebenu, nové koncovky s kulovými čepy. Speciální masivní ALU úchyty řízení na rám RBR.
Zadní náprava:
-
Výměna křížových kloubů poloos, podélná ramena nová s polyuretanovými vložkami, závěsy klece Heavy Duty Rob Beere, ložiska uložení ramen a unašečů (hub carrier), nová ložiska kol, uložení stabilisátoru polyurethan, dvojkřídlé matice kol, pneu Vredestein Classic, tlumiče Girling, upravená pera Eibach, nová základní deska klece.
Brzdy:
- Přední brzdy čtyřpístové Girling, hliníkové čelisti, větrané kotouče. Zadní brzdy – nové domečky Dunlop, nerezové pístky, destičky EBC kevlar. Nové zadní kotouče standard Jaguar ½´´,
- Nové rozvody hydrauliky – trubky Cunifer, flexi nerez oplétané hadice Goodridge, pro zadní brzdy odvzdušňovací zařízení „Easy Bleed“ Goodridge.
- Nové nádobky na brzdovou a spojkovou kapalinu, nové hadice, tepelný štít
- Konverze posilovače na pozdější systém, nové dvouokruhové servo Girling, nový hlavní válec, tepelný štít serva,silikonové podtlakové hadice Samco Superflex
- Nové lano ruční brzdy, spínač kontrolky, destičky
Palivový systém:
-
Konverze na pozdější systém s externí pumpou. Nová elektronická palivová pumpa SU, palivový filtr Sytec s vypratelnou vložkou, nový konektor propojení od pumpy k vedení pod vozem, nové vedení benzínu pod vozem trubkou Cunifer, nový sací koš v nádrži upravený pro snadné vypouštění, nový filtr sání v nádrži
Ostatní:
-
Revize karoserie, vystříkání dutin, nástřik podlahy a podběhů. Revize pantů, zámků, nové lanko zámku kufru. Výměna většiny šroubů a matic, gumových uložení, průchodek apod..Nové panty a zámky kapoty. Nové ALU podběhy
Celkové výdaje:
- za materiál, práce čalouníka a Rob Beere - € 38 000,00
- vlastní práce - cca 400 hodin.
Fotogalerie: