Classic jaguar cz

Menu

123 ignition – nejlepší elektronické zapalování pro klasické vozy

Klasický zapalovací systém má řadu problematických míst. Jedná se zejména o kontakty, podtlakové a odstředivé řízení předstihu. U starších vozů k tomu vždy přistupuje ještě běžné opotřebení rozdělovače jako takového. Celý systém vyžaduje častou údržbu a seřizování, které je ve většině případů dosti iluzorní a většinou skončí pouze u základního statického nastavení. To, co se děje dál při různých otáčkách, lze ovlivnit jen těžko. Málokdo dovede pracovat s kombinacemi různě silných pružin a různých závaží, výsledek je většinou stejně jenom přibližný. Celý systém bývá z těchto důvodů většinou nastavený nepřesně, což vede ke zhoršenému výkonu motoru, vyšší spotřebě a v extrémních případech též jeho fatálního poškození.

V současné době je k disposici řada elektronických systémů s různými vnějšími či vnitřními moduly, nahrazujících původní kontakty. Tyto systémy ovšem využívají původního rozdělovače se všemi jeho dalšími neduhy, eliminují pouze časté seřizování a výměny opálených kontaktů. Nastavení různého režimu předstihu v různých otáčkách zůstává nadále nedořešeno.

Zapalovací systém 123 ignition je v tomto ohledu zcela revoluční. Je to kompletně nový rozdělovač, z vnějšího pohledu téměř identický z původním. Při bližším pohledu zjistíte, že mu chybí jenom klasická membrána pro podtlakové řízení. Uvnitř se skrývá nejvyspělejší elektronika, v mnoha ohledech stejná jako tomu je u vozů F1. Pomocí otočného kontaktu lze naprogramovat až 16 křivek různých průběhů předstihu v závislosti na otáčkách. Systém dokonce dokáže pomocí programu „Spark balancing“ rozpoznat nevyrovnanosti v chodu jednotlivých válců způsobených např. nestejnými kompresemi apod. Pro tyto válce pak volí individuální předstih a sílu jiskry. Podtlakové řízení též nadále zůstává připojeno k tělu rozdělovače, působí však místo na klasickou membránu na elektronický snímač. Instalace a nastavení jsou velmi jednoduché, statický předstih se nastavuje pomocí zabudovaného LED světla, není teda zapotřebí žádných externích žárovek apod. Po prvním nastavení optimálních parametrů již nadále není zapotřebí jakékoliv další údržby a seřizování. Pouze po cca 40 000 km by se měly zkontrolovat, popř. vyměnit palec a víčko tak, jak je to běžné u všech systémů. Nová víčka i palce jsou snadno dostupná z běžné produkce Bosh nebo Beru.

Instalací 123 ignition se řeší několik problémů najednou - opotřebovaný původní rozdělovač, stálá nespokojenost s výkonem a chodem motoru, stále nikam nevedoucí seřizování a v neposlední řadě např. přehřívání motoru, střílení do sání a výfuku.

Pro puristy trvající na originálnosti vozu lze připomenout, že tato instalace není nevratná. Kdykoliv mohou během pár minut nasadit zpět původní zařízení na rozdíl od četných dalších běžně se objevujících úprav - moderní větráky chlazení apod. Zlepšení charakteristiky motoru a zvýšení jeho životnosti – pokud ovšem sám o sobě spolu s karburátory je v dobrém stavu - je natolik výrazné, že stojí zato v tomto případě trochu polevit ze zásad.

123 zapalování je určeno pro všechny motory XK montované do modelových řad XK120-150 (s výjimkou prvních XK 120), MK, 420, XJ6 a samozřejmě E Type S1 a S2.

Může být dodáno i ve verzi s plusovým ukostřením. V těchto případech lze ale důrazně doporučit konverzi na negativní uzemnění a alternátor, dodávaný též v podobě původního dynama. (viz sekce skladem)

Současně s instalací 123 ignition je potřeba osadit novou kvalitní cívku a zejména pak odrušené kabely. Původní kabely s měděným jádrem mohou rušit funkčnost elektroniky. (viz technické tipy – zapalování)

123 ignition pro vozy Jaguar je skladem za nejlepší cenu - € 292,- vč. DPH a poštovného v České republice. Platba možná též v CZK dle aktuálního kurzu.

Kromě vybavení pro vozy Jaguar je v nabídce též široký sortiment pro další klasiky - např. Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce, Mercedes, MG, Triumph, Austin Healey, Rover, Citroen, Peugeot, VW/Porsche, Fiat, Alfa, Lancia, atd.

123 Ignition je dnes jednoznačně nejlepším, co dosud bylo v tomto oboru vyvinuto. Jsou jím vybaveny tisíce vozů po celém světě, po zadání hesla "123ignition" do jakéhokoli internetového vyhledávače je k disposici nepřeberné množství příspěvků na toto téma.

Kompletní sortiment a další technické podrobnosti najdete na stránkách výrobce.

Vše je možné na objednávku ve velice krátké době zajistit.


Generovaná postranní fotogalerie